Monday, October 20, 2008

Pemandu Berhemah!!!!


Syukur Alhamdulillah, aku masih bernafas lagi hari ini. Semalam kat area rumah aku, lebih kurang dlm kul 10.50, tiba2 black-out. Aduh.. dah lah keja aku masih berlambak-lambak lagi. Geram betul. Lepas tue aku dikejutkan dengan bunyi Guntur mcm nak pecah bumbung rumah aku. Aku beristighfar seketika. Ingat nk tunggu lampu hidup, tunggu punya tunggu aku tertidor plak. Pagi tadi dalam perjalanan pegi sekolah barulah aku tau why tiba2 black-ot. Rupanya ada keta langgar tiang letrik sampai tumbang, driver keta tue aku x tau tumbang ke tak. Erm…. Tue mesti mengantuk punya pasal sampai leh terbabas mcm tue… jadi pesanan kepada rakan-rakan dan sesiapa jua yg di luar sana yang membawa kereta berhati-hati ketika memandu. Jangan leka. Kala.u mengantuk singgah kat tepi jalan yang sesuai n tidor jap, lepas tue baru continue u way. Bagi yang naik keta jadik penumpang plak, sentiasa ingatkan pemandu supaya berhati-hati, kalau nak potong jalan, memotong lah dalam keadaan selamat macam aku… HEheheheeh. Jangan amalkan selalu ok. Tidak baik untuk kesihatan. Jadilah pemandu yang mementingkan keselamatan diri sendiri, diri orang lain dan jalan raya jugak… CHECK IT OUT.

0 Comments:

Post a Comment